Supă cremă de roșii cu ardei copt

Scrisă de: omnutri

Porții:

4

Timp de pregătire:

90

Calorii: 

160kcal/porție

Meniu:

Prânz

Dificultate:

2/5

Introducere

Autor: Raluca Mocanu
Dulce, acrișoară, parfumată cu diverse verdețuri, supa de roșii face deliciul oricărui gurmand care se respectă, dovedindu-se extrem de versatilă și mmm… atât de gustoasă. Astăzi am combinat-o cu aroma dulce-afumată a ardeilor copți și, lăsând la o parte modestia, cred că am reușit să prepar cea mai bună supă de roșii din viața mea. Nu știu care e părerea ta, însă pentru mine roșiile sunt Dumnezeu pe pământ. Acele roșii proaspăt culese, dulci, cărnoase, încărcate suculent cu o aromă dulce de vară și de toamnă… pe scurt, roșii cu gust de roșii. Ca să nu mai spun că, dincolo de gust, roșiile au un conținut generos de vitamina A, C, K, acid folic și potasiu, puține calorii și zero grăsimi, ceea ce înseamnă că sunt o alegere sănătoasă excelentă. Mai mult, au un conținut relativ ridicat de apă, ceea ce le face un aliment hrănitor. Tocmai de-asta le-am pus cu drag pentru tine într-o rețetă de supă absolut delicioasă, perfectă pentru masa de prânz. În continuare, am pregătit pentru tine cantitățile necesare, modul de preparare, dar și câteva trucuri care s-ar putea să-ți fie utile. Respectă-le întocmai și bucură-te de un preparat fin, care îți va da peste cap papilele gustative.

Ingrediente

  • 1,5 kg roșii bine coapte
  • 300 g ardei copt
  • 200 g smântână
  • 50 g unt
  • câteva frunze de busuioc
  • sare și piper

Note: 

  • Deși nu este obligatoriu, legumele se pun la cuptor pentru a accentua gustul și a da o aroma specială supei.
  • Dacă nu ai la îndemână roșii proaspete sau încă nu este sezonul roșiilor cu gust, le poți înlocui cu roșii la conservă (aprox. 800g), plus suc de roșii (aprox. 1 L).
  • Dacă îți mai rămâne supă, o poți folosi pe post de sos de paste.

Cum se prepară

  1. Încălzește cuptorul la 200ºC și coace roșiile și ardeiul pentru aproximativ 30-40 de minute, apoi scoate-le și acoperă-le pentru aproximativ 10 minute.
  2. Decojește legumele, pune-le în blender și mixează până obții un amestec fin.
  3. Toarnă legumele blenduite într-o oală și fierbe-le pentru câteva minute. Dacă ți se pare prea groasă compoziția, mai poți adăuga puțină apă.
  4. După ce supa a dat în fiert, oprește focul și adăugă și restul ingredientelor: smântâna, untul, frunzele de busuioc, dar și sare și piper după gust. Blenduiește încă puțin și supa e gata.

Concluzii

Sper că ți-a plăcut rețeta pe care ți-am pregătit-o! Pentru mai multă inspirație în meniul zilnic, aruncă un ochi și pe celelalte rețete de pe site. Abia aștept rezultate, păreri și impresii. Mereu aici pentru orice sfat,
Raluca Mocanu Coach in Nutritie
ribbon